Αίτηση και δημιουργία πιστοποιητικού εξ αποστάσεως ηλεκτρονικής υπογραφής
Μέσω της υπηρεσίας δίνεται η δυνατότητα απόκτησης Εγκεκριμένης ψηφιακής υπογραφής που επέχει θέση ιδιόχειρης υπογραφής που επιτρέπει στο χρήστη να υπογράφει έγγραφα από οποιαδήποτε συσκευή (υπολογιστή/κινητό/tablet) ή λειτουργικό σύστημα, χωρίς να απαιτείτε μέσο αποθήκευσης. Η διαδικασία γίνεται:
- με ηλεκτρονική αίτηση,
- απαραίτητη η φυσική παρουσία στα γραφεία του ΕΛΚΕ με επίδειξη στοιχείου ταυτοπροσωπίας (αστυνομική ταυτότητα)
Σύνδεση στο cm.harica.gr
1 Συνδεθείτε στην σελίδα https://cm.harica.gr και επιλέξτε Σύνδεση με Ιδρυματικό λογαριασμό/Connect with Academic account.
2 Επιλέξτε ως φορέα το Πανεπιστήμιο Πατρών και πατήστε Επιβεβαίωση/Confirm.
3 Θα μεταφερθείτε στην σελίδα Ταυτοποίησης και εξουσιοδότησης του Πανεπιστημίου Πατρών όπου θα πρέπει να συνδεθείτε με τα στοιχεία του Upnet ID σας.
Επιλογή και μεταφόρτωση εγγράφων ταυτοποίησης
Στα στοιχεία του πιστοποιητικού που πρόκειται να εκδοθεί, εκτός από το ονοματεπώνυμό σας, χρειάζεται να υπάρχει και ένα επιπλέον μοναδικό χαρακτηριστικό.
- Επιλέγοντας την τυπική περίπτωση, η HARICA θα παράγει αυτόματα, ένα μοναδικό 10ψήφιο αναγνωριστικό το οποίο θα εισαχθεί στα στοιχεία του πιστοποιητικού σας. Το μόνο που θα χρειαστεί, είναι να επιλέξετε ανάμεσα στο Δελτίο Ταυτότητας (ΑΔΤ) ή το Διαβατήριο και το οποίο θα μεταφορτώσετε ως δικαιολογητικό.
Σε περίπτωση που επιθυμείτε το πιστοποιητικό σας να έχει ένα σταθερό αναγνωριστικό, το οποίο θα δημοσιεύεται μαζί με την υπογραφή μας, μπορείτε να επιλέξετε τη σύνθετη περίπτωση και στο είδος σταθερού αναγνωριστικού φυσικού προσώπου έχετε τις επιλογές του Δελτίου Ταυτότητας (ΑΔΤ), Διαβατηρίου και Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ). Για κάθε μια από τις διαθέσιμες επιλογές, θα χρειαστεί να πληκτρολογήσετε τον αριθμό σταθερού αναγνωριστικού π.χ. ΑΑ123456 για ΑΔΤ και να μεταφορτώσετε το αντίστοιχο δικαιολογητικό.
2Στη συνέχεια κάντε έλεγχο αν το ονοματεπώνυμο σας ταιριάζει απόλυτα με το επίσημο έγγραφο ταυτοποίησης που έχετε μεταφορτώσει και κάντε τις απαραίτητες διορθώσεις. Σε περίπτωση που το όνομα ή το επίθετο δεν συμφωνεί με την αυτόματη μεταγραφή χαρακτήρων κατά ΕΛΟΤ 743, η οποία εφαρμόζεται στο cm.harica.gr, μπορείτε να επιλέξετε το checkbox και να κάνετε διόρθωση.
Επιλέξτε Επόμενο.
Υποβολή Αίτησης
1Ελέγξτε τα στοιχεία της αίτησης και τσεκάρετε οτι διαβάσατε και αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης και τις Διαδικασίες και Πολιτική Πιστοποίησης της HARICA.
Τέλος επιλέξτε Υποβολή Αίτησης.
Έλεγχος, έγκριση και δημιουργία λογαριασμού Εξ αποστάσεως Ηλεκτρονικής Υπογραφής
1Η αίτησή σας, χρειάζεται να εγκριθεί από τους υπεύθυνους ελέγχου (validators) του ΠΠ, οι οποίοι θα κάνουν την επαλήθευση των στοιχείων με βάση τα έγγραφα που μεταφορτώσαμε.
2Μόλις ολοκληρωθεί ο έλεγχος θα ειδοποιηθείτε με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, στον ιδρυματικό σας λογαριασμό, για να προχωρήσετε στην ενεργοποίηση του λογαριασμού εξ αποστάσεως ηλεκτρονικής υπογραφής.
Το μήνυμα περιέχει το όνομα λογαριασμού και τον κωδικό ενεργοποίησης της εξ αποστάσεως ηλεκτρονικής υπογραφής.
3Ταυτόχρονα στο cm.harica.gr έχει εμφανιστεί η επιλογή Συνέχεια στην Ενεργοποίηση το οποίο και πρέπει να επλέξετε.
Ενεργοποίηση λογαριασμού Εξ αποστάσεως Ηλεκτρονικής Υπογραφής
1Εισάγάγετε τον κωδικό ενεργοποίησης που λάβατε με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στον ιδρυματικό σας λογαριασμό.
Έχετε τη δυνατότητα να επιλέξτε την επαναποστολή του μηνύματος σε περίπτωση που το έχετε διαγράψει εκ παραδρομής.
Στη συνέχεια επιλέξτε Επόμενο.
2Ορίστε και επιβεβαιώστε ένα Κωδικό Εξ αποστάσεως Ηλεκτρονικής Υπογραφής, τον οποίο θα χρησιμοποιείτε κάθε φορά που θα υπογράφετε κάποιο έγγραφο. ΔΕΝ ΒΑΖΕΤΕ ΤΟ ACTIVATION CODE ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΕΝΟ ΒΗΜΑ
ΠΡΟΣΟΧΗ! Είναι σημαντικό να θυμάστε τον κωδικό καθώς σε περίπτωση απώλειας, θα πρέπει να επαναλάβετε ξανά τη διαδικασία αίτησης/ενεργοποίησης της υπηρεσίας.
Επιλέξτε Επόμενο.
Ενεργοποίηση Ελέγχου Ταυτότητας 2 Παραγόντων (2FA)
1Κατεβάστε στη συσκευή σας (π.χ. Smartphone, tablet) μία εφαρμογή παραγωγής κωδικών One-Time Password (OTP).
Προτεινόμενες εφαρμογές και οδηγίες εγκατάστασης μπορείτε να δείτε σε αυτή τη σελιδα.
Σαρώστε το QR code μέσω της εφαρμογής στη συσκευή σας και δημιουργείται ο λογαριασμός “HARICA RemoteSign -το username σας-“.
Πλέον κάθε 30 δευτερόλεπτα παράγονται 6ψήφιοι κωδικοί τους οποίους θα χρησιμοποιείτε κάθε φορά για να υπογράψετε.
2Συμπληρώστε τον ενεργό Κωδικό OTP Εξ αποστάσεως Ηλεκτρονικής Υπογραφής από την εφαρμοφή και επιλέξτε Ολοκλήρωση Ενεργοποίησης.
Αποδοχή πιστοποιητικού Εξ αποστάσεως Ηλεκτρονικής Υπογραφής, ενεργοποίηση λογαριασμού
1Ελέγξτε τα στοιχεία που πρόκειται να εισαχθούν στο πιστοποιητικό και επιλέξτε Αποδοχή εφόσον είναι σωστά.
2Η διαδικασία αίτησης/ενεργοποίησης της υπηρεσίας Εξ αποστάσεως Ηλεκτρονικής Υπογραφής HARICA έχει ολοκληρωθεί και μπορείτε να υπογράψετε ηλεκτρονικά τα έγγραφά σας.
Για την υπογραφή εγγράφων με χρήση της εξ αποστάσεως ηλεκτρονικής υπογραφής μέσα από το portal cm.harica.gr , ακολουθήστε τις οδηγίες σε αυτή τη σελίδα.
Εναλλακτικά, μπορείτε να υπογράψετε και με τον Adobe Reader, αφού εγκαταστήσετε το απαραίτητο λογισμικό και ακολουθήσετε τις οδηγίες σε αυτή τη σελίδα.